Jaké důvody vás můžou vést k prodeji firmy?
Prodej firmy je dlouhý a komplikovaný proces. Má své specifika a vyžaduje profesionální a zkušený tým odborníků. Většinou se takový prodej táhne několik měsíců dokonce i roků. A tento proces plný papírování, schůzek a nedorozumění nechce dobrovolně podstupovat snad nikdo. Většinou k tomu předchází nějaký méně či více vážný důvod. Jaké jsou tedy nejčastější důvody prodeje firmy?
Osobní důvody
- změna životních priorit
- psychické vyčerpání
- absence člověka v rodině, který by převzal vedení firmy.
- vysoký věk
- více času na rodinu a jiné zájm
- zdravotní nebo psychické problémy ze stresu
Firemní důvody
- spory nebo špatné vztahy ve vedení nebo na pracovišti
- špatné vedení firmy
- nepříznivá situace na trhu
- stagnace firmy a snaha dát ji nový impuls
- firmě se dlouhodobě nedaří a je prodělečná
Pokud nabízíte k prodeji zavedenou firmu, pak se obraťte na specialisty v oboru, abyste z prodeje vytěžili co nejvíce a nepředávali firmu jen tak leckomu.